Grup Feroviar Roman nu se astepta ca formalitatile de restituire a garantiei de 10 milioane euro depusa in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa sa dureze atat de mult si apreciaza ca este o problema tehnica pe care Ministerul Transporturilor trebuie sa o rectifice cat mai repede, transmite Mediafax.
"Insusi ministrul Transporturilor a declarat public si oficial ca, potrivit contractului de privatizare, partile trebuie repuse in situatia initiala, ceea ce inseamna inclusiv eliberarea scrisorii de garantie, punct de vedere sustinut si de opinia consultantilor MT in privatizare. Mai mult, nu exista niciun motiv si nicio prevedere procedurala care sa prevada ca banii pot sa fie eliberati doar partial. In cazul in care privatizarea nu a putut fi finalizata, atat contul escrow in valoare de 20,2 milioane euro, cat si garantia de 10 milioane euro, trebuie eliberate. Avand in vedere ca procedura de privatizare a fost terminata inca din luna octombrie, iar contul escrow a fost deja eliberat, Grup Feroviar Roman nu se astepta ca formalitatile sa dureze atat de mult, dar are incredere ca reprezentantii Ministerului Transporturilor vor urgenta finalizarea procedurii, pentru a permite restituirea garantiei, conform legii", se arata intr-un comunicat al GFR.
Reactia este urmare a declaratiilor ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, din emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, conform carora ministerul inca nu a inapoiat companiei detinute de omul de afaceri Gruia Stoica garantia de 10 milioane euro depusa in cadrul procesului de privatizare.
"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupa in continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat in ministerul Transporturilor si sef al comisiei de privatizare CFR Marfa, n.r.), care este in subordinea mea si care are discutii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, as