Drumurile pietruite reprezintă o raritate în zilele noastre, în condiţiile în care reţele de autostrăzi întretatie continentele de la un capăt la altul, însă astfel de construcţii sunt necesare, fiind mai rezistente în condiţii extreme, mai ales când joacă rol şi de diguri. Susţinute de pământ sau piatră, ele pot deveni temporar nefuncţionale, atunci când sunt inundate de apele unei mări sau ale unui lac, însă tocmai faptul că taie practic o întindere de apă le face fascinante de străbătut.
1. Drumul prin Marele Lac Sărat, SUA
A fost construit în anii '50, de către firma Morrison-Knudsen, pentru compania de căi ferate Southern Pacific. Are o lungime de 32 km şi este străbătut zilnic de aproximativ 15 trenuri. Celui care călătoreşte pe aici i se înfăţişează o privelişte deosebită. Culoarea apei în partea de nord a digului are de obicei o tentă roşiatică, în timp ce la sud este de culoare albastră-verzuie, această discrepanţă fiind atribuită speciilor de alge care se dezvoltă în diferite concentraţii de sare, de o parte şi de alta a digului. Dezechilibrul dezvoltat de construirea acestui drum se manifestă inclusiv la nivelul salinităţii, apa din partea de sud a Marelui Lac Sărat fiind mai dulce.
2. Hindenburg Dam, Germania
Are o lungime de 11 km şi leagă Insula Sylt, din grupul Insulelor Frizone Nordice de landul german Schleswig-Holstein. A fost dat în folosinţă pe 1 iunie 1927, iar în momentul de faţă călătoria cu trenul durează 10 minute. Peste 100 de garnituri feroviare străbat zilnic acest drum, aproape jumătate dintre ele având rolul de a transporta maşinile de pe continent pe insulă sau invers. Se estimează că numărul maşinilor transportate anual dintr-o parte în alta este de aproximativ 450.000. Periodic, din cauza mareelor, fluxul feroviar trebuie întrerupt, şi tot mareele sunt responsabile de erodar