Am fost de curând la o întâlnire pe care pot să o cataloghez fără nicio strângere de inimă drept „aşa nu”. Şi pentru că greşelile sunt bune pentru a învăţa din ele, m-am gândit să vă spun şi vouă ce m-a deranjat cel mai mult din punctul de vedere al comunicării, sperând că observaţiile mele vă vor fi de folos în situaţii asemănătoare.
1. Nu te lăuda excesiv
Cu toţii am fost puşi, măcar o dată, în situaţia de a vorbi despre proiectele noastre. Şi atunci când acestea sunt proiecte în care credem foarte mult avem tendinţa, fără să ne dăm seama, de a vorbi excesiv la superlativ despre ele. Ceea ce nu este neapărat rău pentru că demonstrează dedicarea pentru proiectul respectiv, dar din punctul de vedere al posibilului partener de afaceri sau al posibilului client asta poate să însemne, de asemenea, şi o încercare de a ascunde părţile mai puţin bune ale proiectului respectiv. Aşa că, din punctul meu de vedere, o întâlnire de afaceri ar trebui pregătită cu cel puţin o săptămână înaintea să aibă loc, dacă stăpâneşti foarte bine domeniul, dacă nu poţi începe să o pregăteşti chiar şi cu o lună înainte. De ce? Trebuie să studiezi piaţa, să vii cu date reale şi actualizate ceea ce demonstrează că eşti informat. De asemenea, discursul tău în legătură cu ceea ce poţi oferi posibilului partener trebuie să fie echilibrat asemănător cu o analiză SWOT a posibilei voastre colaborări atât cu părţile bune cât şi cu părţile care, din punctul tău de vedere ar putea fi îmbunătăţite. Personal nu cred în proiectele perfecte, ci în proiecte bune care pot fi şi mai bune. Aşa că, dacă vreţi să faceţi impresie bună din punctul de vedere al imaginii publice, nu uitaţi să fiţi modeşti.
2. Nu acapara toată discuţia
Plecând de la observaţia anterioară, a vorbi mai mult decât este nevoie despre un proiect sau a obosi interlocutorul cu detalii nesemnificative lasă, de asemenea,