Concurenţa dintre companiile de telecomunicaţii pentru atragerea şi păstrarea clienţilor se intensifică cu oferte de furnizare a serviciilor 4G fără costuri suplimentare, ultimul anunţ în acest sens fiind făcut luni de operatorul francez Bouygues.
Bouygues a luat decizia să ofere pe piaţa franceză servicii 4G fără tarife suplimentare la doar o săptămână după un anunţ similar al furnizorului concurent Iliad. Deciziile pun presiune pe alţi operatori din Franţa, Orange şi Vivendi, să le urmeze exemplul şi semnalează o concurenţă tot mai intensă în sectorul telecomunicaţiilor mobile, unde companiile care se luptă cu declinul veniturilor acţionează agresiv pentru a se diferenţia de companiile rivale.
Serviciile 4G, care oferă conectare la Internet mobil de mare viteză, au devenit un subiect major de interes atât pentru companii cât şi pentru utilizatori, consideră Daniel Gleeson, analist la IHS Global Insight. Gleeson consideră că pot fi câştigaţi bani din 4G, dar mulţi operatori europeni care au decis să îşi taxeze suplimentar clienţii pentru aceste servicii au abordat domeniul într-o manieră greşită. "Taxarea suplimentară a serviciilor 4G pare logică, dar de fapt îndepărtează utilizatorii. Mai ales într-o regiune unde clienţii sunt foarte atenţi la preţuri, cum este Europa, costul suplimentar nu are sens", a spus Gleeson într-o emisiune a CNBC.
În opinia sa, operatorii americani au adoptat o abordare mai logică pentru lansarea reţelelor 4G. "În loc să crească preţurile pentru 4G, operatorii americani s-au bazat pe creşterea traficului de date, odată cu viteza mai mare a Internetului, pentru obţinerea de venituri suplimentare menite să acopere investiţiile. Este o manieră mai logică şi mai prietenoasă faţă de clienţi", a explicat analistul.
Comentariile sale au avut loc în timp ce surse apropiate situaţiei, citate recent de Daily Telegraph, a