Autoritățile bifează încă un an în care deschid circulația pe 100 kilometri de autostradă. Promisiunile pentru următorii cinci ani sunt de circa 250 km/an, doar că în 2014 vor fi gata abia 22.
Dacă anul trecut s-au dat în folosință peste 160 de kilometri de autostradă, în 2013 constructorii abia au reușit să finalizeze lucrările pentru încă 105 kilometri de autostradă.
Conform termenelor prevăzute în contractele încheiate în urmă cu 2-3 ani, încă din luna aprilie a.c. trebuia să circulăm pe încă 190 de kilometri între Nădlac și Sibiu. La celelalte tronsoane, autoritățile au reușit să doboare un alt record - semnarea contractelor la mai bine de un an de la depunerea ofertelor. Este vorba de lotul 2 între Timișoara și Lugoj, respectiv loturile 2, 3 și 4 între Lugoj și Deva. Acestea ar putea fi gata abia în 2015, promite ministrul marilor proiecte, Dan Șova, care spune că în acel an vom avea gata autostrada între Nădlac și Sibiu.
Pentru anul viitor rămân de finalizat lucrările la lotul 3 (22,1 km) de pe tronsonul Orăștie-Sibiu, unde din cauza alunecărilor de teren s-au impus lucrări suplimentare, și cele două loturi de la Nădlac la Arad. Dacă la lotul 3 de la Orăștie-Sibiu sunt șanse ca lucrările să fie gata în 2014, atunci când vine vorba de cei 38,8 kilometri între Nădlac și Arad, directorul general al Companiei de Drumuri (CNADNR), Narcis Neaga, este rezervat: „Depinde foarte mult de rezolvarea contestațiilor de către instanță“. Pe primul lot a lucrat până în noiembrie 2012 Romstrade, patronul companiei, Nelu Iordache fiind arestat în urmă cu un an. De atunci, lucrările au intrat în conservare până în toamna acestui an, când contractul a fost atribuit companiei Astaldi. La lotul 2, stadiul fizic al lucrărilor la jumătatea acestui an era de 84%. În iulie a fost însă reziliat contractul cu Alpine, după ce compania-mamă a intrat în insolvență. Nici