De un deceniu şi jumătate, Sibiul s-a transformat radical, iar azi este considerat drept un model de bune practici la nivel european.
Una dintre cele mai dinamice comunităţi din România este reprezentată de oraşul Sibiu. Până în anul 2000, părea un oraş de provincie, prăfuit, pe jumătate adormit, condamnat să rămână în umbra ”rivalului” său istoric, oraşul Braşov, care s-a bucurat de investiţii mult mai consistente în perioada comunistă.
Însă, de un deceniu şi jumătate, Sibiul a renăscut, parcă atins de o baghetă magică. Oraşul şi-a redescoperit tradiţiile germanice şi, o dată cu ele, acel dinamism care îl făcea unul dintre cele mai importante burguri din Europa Centrală, din Evul Mediu şi până la finalul perioadei interbelice. În anul 2007, Sibiul a fost declarat drept Capitală Culturală Europeană, iar în această calitate a fost, practic, vitrina pe care România a arătat-o partenerilor săi din Uniunea Europeană. Împins sub proiectoarele presei internaţionale, oraşul a avut o prestaţie excelentă în anul 2007, iar de atunci a rămas drept una dintre cele mai importante destinaţii turistice din Europa. Iar acum, după un cincinal de criză economică, Sibiul pare să fi învins toate greutăţile. Pentru turiştii care vin din alte zone din România, oraşul pare decupat dintr-o altă ţară, mai civilizată şi mai prosperă. Centrul istoric a devenit o adevărată perlă turistică ce aduce aminte de modul în care s-a transformat Praga după căderea comunismului.
Însă transformarea oraşului nu se rezumă la atât. În plan economic, Sibiul este o destinaţie excelentă pentru investitori. În anul 2013, companiile deja prezente în arii precum Zona de Vest, au investit 100 de milioane de euro în extinderea activităţilor pe care le desfăşoară pe plan local. Suma reprezintă de două ori valoarea investiţiei Nokia de la Jucu, cea mai mediatizată fostă fabrică din România.
Di