Specialiști din Prefectura Mureş și reprezentanți ai instituțiilor publice s-au întâlnit vineri, 13 decembrie, pentru a discuta despre implementarea apostilei în mod electronic, un program prin care Ministerul Afacerilor Interne își propune, într-o primă fază, implementarea sistemului pentru apostilele eliberate de Instituțiile Prefectului, urmând ca proiectul să continue prin aplicarea apostilei electronice cu scopul de a crește eficiența, de a ușura munca și de a simplifica procedurile de veridicitate de la stat la stat.
O schimbare necesară
Apostila este o ștampilă sau un certificat care atestă originea actului oficial în vederea înlesnirii folosirii actelor oficiale în afara granițelor țării, dar și autenticitatea semnăturii. Corneliu Grosu, prefectul judeţului Mureş, a precizat că programul de implementare a apostilei în mod electronic face parte dintr-un proiect mai complex, fiind necesară schimbarea, mai ales că în prezent 18 state au implementat această metodă. „Punem astăzi (n.r.- 13 decembrie) în aplicare o parte dintr-un program complex, a unui proiect european, care se desfăşoară în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, şi anume Programul de implementare a sistemului interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru acte oficiale şi administrative. Este o activitate care compune paleta de lucrări şi activităţi care se desfăşoară zilnic în Prefecturile din ţara noastră şi nu numai”, a precizat Corneliu Grosu.
În anul 2012, în județul Mureș, au beneficiat de acest serviciu de autorizare 1.362 de persoane „Apostila este o ştampilă, un certificat prin care statul român atestă, pe lângă veridicitatea şi legalitatea documentelor pe care le prezintă persoana fizică şi juridică, şi faptul că statul îşi asumă răspunderea pentru realitatea, legalitatea şi adevărul a informaţiilor care sunt c