S-a întâmplat în Cluj şi în Bucureşti, urmează Oradea. Sergiu Gherdan, avocatul care a reuşit anularea regulamentului de parcări din Cluj Napoca, vrea să atace în instanţă şi regulamentul din Oradea.
"Consiliile locale au procedat la limita abuzului în serviciu atunci când au reglementat ridicarea autovehiculelor de pe domeniul public", spune el. Motivul? Şi-au depăşit competenţele, adăugând la lege...
Reguli ilegale
12 maşini ridicate pe zi, înmulţit cu 300 lei, cât este taxa de ridicare, egal venituri de peste 760.000 lei pe an. Este vorba de sume pe care municipalitatea orădeană nu doar că riscă să le piardă dacă regulamentul de parcări ar fi anulat în instanţă, dar să le şi returneze, dacă şoferii sancţionaţi vor reclama că au fost taxaţi ilegal.
Normative similare din toată ţara au început să fie anulate de instanţe. "Prevederile care reglementează ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar sunt total pe lângă lege", consideră avocatul Sergiu Gherdan (foto). Orădean de origine, acesta a atacat în instanţă regulamentul din Cluj Napoca, unde s-a stabilit, şi a obţinut suspendarea aplicării acestuia. "Săptămâna aceasta voi ataca la Tribunal şi regulamentul adoptat de Consiliul Local Oradea, care este asemănător celui din Cluj", ameninţă avocatul.
Nu pot adăuga la lege!
Gherdan e convins că are toate şansele să obţină anularea regulamentului. Avocatul va uza de aceleaşi argumente folosite la Curtea de Apel Cluj Napoca şi de aceleaşi principii invocate de un avocat bucureştean care, la rându-i, a obţinut la începutul acestei luni suspendarea regulamentului din Capitală.
Cei doi avocaţi au contestat însăşi legalitatea normativelor, fapt pentru care sentinţele pot fi invocate pe viitor şi în alte procese, ca autoritate de lucru judecat. "Lucrurile sunt simple. Codul Rutier spune că poliţistul poate dispune ridicarea autoveh