Personaj de pomină al antichităţii, Herostrat s-a ilustrat că incendiator al uneia dintre cele şapte minuni ale lumii, templul zeiţei Artemis. Piromanul politic Victor Viorel Ponta aspiră să-i calce pe urme. Belu Zilber (ilegalist celebru, prietenul lui Lucreţiu Pătrăşcanu, condamnat în înscenarea judiciară din aprilie 1954), spunea că socialismul din România era sortit să poarte pecetea geniilor contopite ale lui Ion Luca Caragiale şi Iosif Vissarionovici Salin.
Din nefericire, post-comunismul persistă în a menţine valabilă tristă butadă a autorului “Monarhiei de drept dialectic”. În zelul sau distructiv, Victor Viorel i-a cerut lui Gigel Sorinel să ştirbească patrimoniul naţional. Mai precis spus, a pornit atacul împotriva unui loc sacru al culturii româneşti, Muzeul Ţăranului Român.
La începutul anilor 80, Elena Ceauşescu şi-a convins soţul că nu e nevoie de atâtea muzee de artă în Bucureşti, le-a reunit în Muzeul Colecţiilor. “Le ce bun Muzeul Simu?”, răcnea savantă de renume mondial, iar membrul de onoare al Academiei RSR, doctor honoris causa al Universităţii din Bucureşti, se conformă imediat. Har Domnului, după revoluţie, au renăscut muzeele anihilate (ori măcar unele dintre ele, între care bijuteria care este Muzeul Zambaccian, devenit, în anii dictaturii, ambasada unei ţări africane). Mă rog, Ponta sigur ştie unde e situat acest muzeu, doar la câteva case de celebra reşedinţa a lui Adrian Năstase din Zambaccian 16...
MŢR a fost gândit de marele pictor care a fost Horia Bernea şi de către excepţională cercetătoare care a fost Irina Nicolau drept spaţiu de eternitate (“veşnicia s-a născut la sat”, scria atât de frumos Lucian Blaga). Ei bine, această eternitate cade victima transformismului stalinist al unui piroman. Toţi cei pentru care contează spiritul, tradiţia, cultură în ansamblul ei, trebuie să protesteze împotriva acţi