CNADNR a selectat consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri. Reprezentanţii CNADNR au refuzat însă să precizeze care este preţul acestei licitaţii. Premierul Victor Ponta a menţionat că lucrările vor începe anul viitor. “Avem o ofertă serioasă şi de anul viitor putem să începem faimosul Comarnic-Braşov”, a afirmat acesta, citat de Mediafax.
Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze.
Consorţiul câştigător a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, aceştia fiind singurii constructori care au depus oferta finală. Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme deţinute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.
La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat că se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finală.
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în luna noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, potrivit ministrului.
Statul a mai încercat de două ori să constr