Maria Grapini, ministrul mediului de afaceri, IMM-urilor şi turismului, a prezentat astăzi, alături de de 50 de persoane prezente (secretari de stat, consilieri onorifici, reprezentanţi din comitete executive) “bilanţul” departamentului pe care îl conduce, care a avut un buget de 134 milioane de lei în acest an (30 mil. euro):
o listă de reglementări, protocoale, memorandumuri, parteneriate stabilite, fără a arăta însă concret pe ce proiecte au fost cheltuiţi banii.
“Pe fondul de salarii s-au dus doar 12-15% din aceşti bani, angajaţii mei nu au salarii mari, unii au doar 900 de lei. Nu am făcut execuţia bugetară, vin de la Mioveni (unde a participat la un eveniment înainte de conferinţa de presă organizată la ora 12 la hotel Pullman-n.red), dar pe viitor vom include în bilanţ şi execuţia bugetară”, a răspuns ea unei întrebări ZF legată de care au fost capitolele mari pe care s-au cheltuit banii. În documentul de 46 de pagini oferit ziariştilor cu retrospectiva anului 2013 au fost însă incluse, faţă de bilanţul din iulie, pe lângă înşiruirea de reglementări, hotărâri de guvern şi ordonanţe şi anexe cu evoluţia indicatorilor –număr turişti străini, sosiri în unităţi de cazare dar şi evoluţia numărului de înmatriculări firme, radieri sau dizolvări.
Cu toate acestea au lipsit din bilanţ obiectivele concrete asumate şi realizările pe fiecare program în parte. Spre exemplu în rapoartele de turism ale austriecilor de la oficiile de turism se găsesc informaţii legate de numărul de vizitatori străini pe fiecare regiune, numărul mediu de nopţi petrecut, suma de bani cheltuită şi evoluţia faţă de anii anteriori şi inclusiv distribuţia lor după scopul vizitei. Mai mult, austriecii ştiu inclusiv câţi vizitatori vin în ţară pentru evenimente şi cum arată infrastructura pentru evenimente- cu număr de locuri pentru fiecare unitate. Astfel de rapoarte constitu