Administratia Judeteanã a Finantelor Publice Vaslui informeazã cã în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 789 din 16 decembrie 2013 a fost publicat Ordinul MFP nr. 2007/ 2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de platã pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 246/2005, care intrã în vigoare la 1 ianuarie 2014. Actul normativ mentionat introduce douã noi rubrici în cuprinsul ordinului de platã pentru Trezoreria Statului si anume: “Cod angajament”, “Indicator angajament”, care vor fi completate de cãtre entitãtile publice înrolate în sistemul Controlul angajamentelor bugetare. Conform legislatiei în vigoare, OPT este utilizat de cãtre urmãtoarele categorii de plãtitori:
a) persoane juridice si persoane fizice (agenti economici si alti plãtitori), pentru:
- achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii, inclusiv restituiri din finantarea anilor precedenti datorate bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor de venituri proprii ale institutiilor publice, inclusiv a sumelor datorate Ministerului Finantelor Publice;
- achitarea în contul institutiilor publice a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, bunurilor livrate si a lucrãrilor executate de cãtre acestea;
- transferul în conturile proprii deschise la institutiile de credit sau, dupã caz, la Banca Nationalã a României al sumelor încasate în conturi deschise la Trezoreria Statului si alte plãti efectuate din aceste conturi, conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) Ordonatori de credite, pentru:
- achitarea impozitelor, taxelor si a altor obligatii datorate bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului Trezoreriei Statulu