Potrivit programelor actuale de dezvoltare a rețelei de metrou, în anul 2019, aceasta va avea 100 de kilometri de linie dublă, 90 de stații și ar putea prelua 260 de milioane de călători. Bucureștiul are, în prezent, aproape 70 de kilometri de rețea de metrou.
“În prezent, Metrorex are în derulare șase proiecte majore de infrastructură pentru extinderea rețelei de metrou. Acestea sunt: Linia 5, cu tronsoanele Drumul Taberei - Pantelimon și Universitate - Pantelimon, Linia 6 - legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă - Otopeni, Linia 4 Lac Străulești - Gara de Nord - Gara Progresu, Linia 7 Voluntari - Bragadiru, Linia 3 Anghel Saligny - Preciziei, Extindere Păcii - Centură de Vest și Linia 2 Berceni - Pipera, Extindere Pipera - Zona de servicii și locuințe Pipera – Tunari”, a declarat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, citat de Agerpres.
Pe Linia 5, perioada de realizare a tronsonului Drumul Taberei - Universitate este 2011 - 2017, lungimea traseului este de 9,035 kilometri, iar numărul de stații - 13. În prezent, s-a realizat aproximativ 40% din valoarea contractuală a lucrărilor.
Perioada de realizare a tronsonului Universitate - Pantelimon este 2013 - 2021. Lungimea traseului este de 8,074 kilometri, tronsonul urmând să aibă nouă stații.
Linia 6 care face legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă - Otopeni are prevăzută o durată de execuție de șapte ani, punerea în funcțiune fiind prevăzută în 2021. Lungimea traseului este de 14 kilometri, iar numărul de stații va fi de 12 (conform avizului dat de Ministerul Transporturilor). În prezent, contractul se află în etapa de întocmire a proiectelor tehnice preliminare și a documentațiilor de achiziții pentru lucrări.
Capitala se află printre primele 60 de orașe ale lumii care au introdus transportul subteran în urmă cu 34 de ani.
Rețeaua actuală de metro