Dacă zilele trecute Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunțat că centura Caransebeșului rămâne închisă până la Paște, pentru că podul de la Valea Seacă nu a putut fi reparat la timp, ieri instituția a anunțat, surprinzător, că redeschide drumul. Printr-un comunicat de presă care nu oferă detalii, aflăm că participanţii la trafic sunt informați că ”începând de astăzi (ieri – n.r.), 20.12.2013, ora 10:30, se deschide circulaţia rutieră pe Varianta de Ocolire a Municipiului Caransebeş, pe sectorul de drum cuprins între km 0+320 – km 9+158”.
Nici reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara nu oferă explicații suplimentare. Directorul Ioan Ambruș închide telefonul când e apelat, iar purtătorul de cuvânt transmite că ”relații, doar la Companie”. Care, pe 13 decembrie, informa după cum urmează:”Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că, circulaţia rutieră pe Varianta de Ocolire a Municipiului Caransebeş, km 0+320 – km 9+158, se menţine închisă până la data de 15.04.2014, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la podul situat la km 7+374”.
Varianta ocolitoare a Caransebeşului, inaugurată în decembrie 2011, a costat 30 de milioane de euro. Lucrările la cei 12 kilometri de drum au durat doi ani. În ciuda celor 2,5 milioane de euro cheltuite pentru fiecare kilometru, șoseaua de centură a fost mai mereu stricată. În cei doi ani de la darea în folosință, pe centură s-a circulat cinci luni, căci în mai 2012 drumul s-a închis pentru reparații la același pod pentru care șoseaua a fost închisă tot anul acesta și mai rămâne închisă patru luni din 2014. Din iulie 2012 drumul a fost redeschis, dar în toamnă deja drumul era impracticabil datorită denivelărilor produse de caniculă pe trama stradală. Cu alte cuvinte, centura rămâne înc