Creatorii de software români au trăit efervescent în 2013. Au creat programe noi, au vândut companii, au angajat sute de oameni şi cei mai mulţi au plecat să facă afaceri în valea la care visează toţi softiştii de pe planetă.
S-a vorbit în 2013 despre o nouă bulă în domeniul tehnologiei. Despre un Silicon Valley care fierbe. Despre listări şi vânzări cu atât de multe zerouri în coadă de parcă ultimii cinci ani de tristeţe economică nici nu ar fi existat. A fost un an plin pentru oamenii din domeniu, atât în România, cât şi în lume. S-a vândut Tumblr, s-a listat Tweeter, iar Facebook a reuşit să convingă acţionarii că încă mai poate genera mulţi bani.
IT-ul românesc s-a simţit şi el bine în contextul favorabil la nivel mondial. În România s-au făcut angajări, s-au creat programe, s-au vândut companii, s-au născut proiecte şi s-au câştigat finanţări. Radu Georgescu a făcut al treilea exit. Compania lui Laurenţiu Russo a angajat peste 150 de oameni într-un Cluj unde softul a înlocuit efervescenţa industrială din anii trecuţi. O absolventă frumoasă de Stanford a obţinut finanţare pentru o reţea de socializare în Statele Unite, iar Bogdan Tudor şi Cosmin Ciobanu şi-au deschis birouri în Silicon Valley, acolo unde sunt prezenţi deja Bitdefender sau Avangate, compania vândută de Radu Georgescu.
Softistul a fost constant, în ultimii ani, o figură complexă şi a reprezentat o industrie cu o creştere susţinută. De ce a devenit personalitatea anului în 2013, an în care mai multe industrii au dat semne, uşoare, de revenire?
Prima explicaţie o oferă Bobby Voicu, bloggerul-antreprenor care a lansat Mavenhut: „Cred că software-ul de orice fel face parte din viaţa de zi cu zi din ce în ce mai mult şi, în contextul în care cele mai vizibile tranzacţii din acest an au fost cele legate de software, este un moment bun pentru o astfel de alegere“.
A dou