În 2014, Biroul pentru promovare şi informare turistică al României în Austria serbează 50 de ani de existenţă. A fost printre primele reprezentanţe de turism care au aterizat pe tărâm austriac. “Biroul de promovare şi informare turistică este precum o ambasadă. Austriecii care vin în România, ca şi oamenii de afaceri care sunt deja activi acolo, dar şi românii din străinătate care simt chemarea patriei, trebuie să fie permanent informaţi”, susţine pentru Wiener Zeitung, Simion Giurcă, directorul instituţiei. Cotidianul austriac publică un articol care încurajează turismul în ţara noastră şi încearcă să lupte cu prejudecăţile care stau în calea dezvoltării lui de cele mai multe ori.
Victimele prejudecăţilor
Ca şi în cazul altor reprezentanţe care dispun şi de statut diplomatic, biroul este o instituţie de stat finanţată exclusiv de Guvernul din România. “Ştiu cu ce prejudecăţi ne confruntăm, mai ales în ultimii 6 ani de când România este membru al Uniunii Europene. Chiar dacă românii au o imagine proastă în Austria, misiunea mea este să întreprind ceva ca să schimb această imagine. Obiectivul final este ca imaginea României să fie atât de polarizată în bine, încât ţara să devină o destinaţie de turism pentru oamenii de aici. Indiferent de imaginea bună sau rea, se investeşte acolo unde sunt bani de câştigat. În cazul turiştilor trebuie să îi ademenim cu peisajele, arta culinară, istoria şi ospitalitatea României. Mulţi recunosc că au călătorit cu prejudecăţi în România, dar acestea li s-au schimbat odată ajunşi acolo”, mărturiseşte Giurcă.
Interes relativ mic
Bărbatul de 56 de ani reprezintă interesele României în Austria, Ungaria, Slovacia şi Cehia şi este preşedintele Corps Touristique Austria, o uniune a birourilor de turism naţionale şi internaţionale de pe piaţa austriacă. “Sunt un specialist în ceea ce vrea clientu