Cei care cumpără în prezent acum o maşină iau decizia în funcţie de preţul de achiziţie, dar şi în funcţie de nivelul emisiilor, în condiţiile în care noile taxe sunt calculate tot mai mult în funcţie de gradul de poluare al automobilului.
„Tendinţa pe care l-am identificat reprezintă achiziţia unor motoare pentru care contează mult şi componente verde, lucru care nu s-a întâmplat până acum. Iar în viziunea clientului, componenta verde înseamnă automat şi taxe mai mici. Verde înseamnă cât înseamnă şi taxele plătite. De asemenea, clientul a devenit tot mai precaut faţă de politica de viitor. Aici un coeficient de emisii bine plasat în categoria sa de piaţă oferă o siguranţă pentru politica de taxare pe următorii ani”, a spus Cristian Milea, country manager Opel pentru România.
În primele zece luni ale acestui an Opel a înregistrat a doua cea mai mare creştere a vânzărilor după Dacia în top 10 cele mai bine vândute mărci auto, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările Opel au crescut cu peste 12% în intervalul ianuarie-octombrie comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 2.300 de autoturisme. Pe de altă parte, creşterea vânzărilor din acest an vine după ce în 2012 marca Opel a încheiat anul cu o scădere de 50% la 2.246 de maşini, declinul fiind de două ori mai accelerat ca piaţa, care s-a redus cu 24% anul trecut.
„În primele zece luni ale acestui an am reuşit să evoluăm mai bine decât piaţa, care în continuare scade. În cazul Opel, vânzările de autoturisme au crescut datorită conservării portofoliului de clienţi persoane juridice pe care îl avem la care am adăugat clienţi noi Opel este la 76% din vânzări către persoane juridice, la un nivel peste piaţă, care este de 70%”, a declarat Cristi Milea. El a subliniat că „acest procent covărşitor reprezintă un semnal că zona de