Aeroportul internaţional Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, a atras noi companii aeriene în acest an ce vor contribui la creşterea veniturilor şi traficului de pasageri în 2014.
Aeroportul internaţional Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, a atras noi companii aeriene în acest an ce vor contribui la creşterea veniturilor şi traficului de pasageri în 2014.
Alături de companiile deja tradiţionale care folosesc pistele de la Otopeni pentru decolări şi aterizări, pe lista de clienţi a celui mai mare aeroport din ţară s-au adăugat Air Serbia şi low-costul easyJet.
Compania naţională a Serbiei, Air Serbia (fosta Jat Airways, care trece printr-un proces de rebranding în prezent), a intrat pe 10 decembrie pe Otopeni cu zboruri spre Belgrad şi estimează puţin peste 30.000 de pasageri în primul an de funcţionare. Pe 1 august anul acesta, guvernul Serbiei şi Etihad Airways, compania naţională a Emiratelor Arabe Unite ce a preluat 49% din Jat Airways, a stabilit reorganizarea companiei Jat Airways în Air Serbia, la care statul va deţine un pachet de 51%.
O altă companie care a intrat cu zboruri de pe Otopeni este low-costul easyJet, care de fapt s-a întors în Bucureşti din 17 octombrie, însă de această dată cu zboruri spre Londra. Preţul unui bilet pentru o călătorie dus-întors ajunge la 100 de euro de persoană. Spre Londra mai au zboruri Wizz Air, Blue Air, Tarom şi British Airways. easyJet a operat pe piaţa locală până în toamna lui 2011, când a decis să renunţe la cursele către Milano şi Madrid. La nivel internaţional, easyJet, al doilea cel mai mare operator low-cost după Ryanair, a transportat circa 50 de milioane de pasageri anul trecut. Şi gigantul Ryanair a încheiat un parteneriat cu aeroportul din Otopeni şI va efectua zboruri spre Londra şi Dublin de anul viitor.
De la sfârşitul anului trecut, aeroportul H