Orice discuţie purtată cu şeful trebuie să fie civilizată şi moderată, pentru că el e şeful. Trebuie să fim atenţi la detaliile discursive, să ne alegem cuvintele şi să nu facem o impresie proastă la locul de muncă.
Iată ce nu trebuie să spui într-o discuţie cu şeful tău:
1. Sunt aici doar pentru bani!
Este greşit să ai o astfel de atitudine mai ales în România. Este adevărat că partea financiară este foarte importantă, însă nu poţi să-i arunci asta în faţă şefului, pentru că dai dovadă de angajat materialist care nu vine la locul de muncă din plăcere şi pentru care serviciul este un chin.
2. „Nu mi-ai spus niciodată să fac asta!”
Când ceva important nu a fost făcut, nu trebuie să cauţi vinovaţi. Asta o să-l scoată din minţi pe şef. Cel mai indicat este să te calmezi şi să găseşti soluţii urgente la aceea problemă.
3. „Ceva merge prost.”
Este foarte uşor să ne plângem, însă asta nu rezolvă nimic. Trebuie să fii cel care vine cu soluţiile, nu cel care a constatat problema şi s-a resemnat.
4. „Vreau să fac ce e mai uşor!”
Poţi să creşti în ochii şefului şi chiar să obţii o promovare atunci când faci lucruri dificile. Angajatorul aşteaptă fapte măreţe din partea unor angajaţi, ceva care să îi scoată din mulţime.
5. „Această activitate îmi ocupă prea mult timp.”
Dacă vrei să excelezi îţi asumi orice. Lucrezi şi de acasă dacă e nevoie, faci ore suplimentare, dar nu te laşi bătut din cauza lipsei timpului liber.
6. „Ar trebui să mă ocup cu alte lucruri.”
Nu eşti în postura să alegi ce să faci. Eşti la locul de muncă şi trebuie să îndeplineşti nişte sarcini. Nu trebuie să te plangi. Dacă nu îţi convine, atunci renunţă! Nici un angajator nu te ţine cu forţa.
7. „Îţi promit că am să fac asta!”
Nu face promisiuni atunci când nu eşti sigur dacă poţi să le îndeplineşti. Este ma