de Alexandra CHEŞCU
27 decembrie 2013 21:51
2 vizualizari
A-A+
Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a desemnat, din oficiu, Poşta Română drept funizor de serviciu universal pentru perioada 1 ianuarie 2014 - 31 decembrie 2018. Această calitate presupune că CNPR - Compania Naţională Poşta Română - este obligată să furnizeze servicii pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, adică acolo unde numărul redus al trimiterilor poştale colectate sau distribuite nu justifică prezenţa unui furnizor de servicii poştale pe principii comerciale. Totodată, CNPR va avea obligaţia să asigure în fiecare localitate de pe teritoriul ţării noastre, cel puţin o colectare, de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la fiecare adresă indicată, în fiecare zi lucrătoare, minim 5 zile pe săptămână, mai puţin în localităţile situate în cazuri şi condiţii geografice excepţionale, unde frecvenţa de livrare stabilită de ANCOM este mai redusă.
Compania Naţională Poşta Română va asigura, totodată, accesul persoanelor cu dizabilităţi la serviciile sale, potrivit deciziei ANCOM, tarifele practicate de CNPR pentru serviciile din sfera serviciului universal trebuie să fie "accesibile, uniforme, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri, avându-se în vedere eficienţa economică, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal, precum şi dezvoltarea reţelei poştale publice", se arată în documentul emis de ANCOM. Mai mult, în cazul în care furnizarea acestor servicii de către Poşta Română se dovedeşte a fi peste puterile financiare ale companiei, ANCOM poate decide compensarea costului net aferent eventualelor pierderi înregistrate ca urmare a prestării acestor servicii. Compensarea nu se poate realiza,