Adolescenţii îşi întorc spatele la reţeaua socială creată de Mark Zuckerberg şi aleg să îşi petreacă timpul pe platforme mai simple, potrivit studiului Global Social Media Impact Study, citat de independent.co.uk.
Tinerii între 16 şi 18 ani aleg aplicaţiile de mesagerie instant precum WhatsApp sau Snapchat în defavoarea Facebook. Mai mult, ei se declară chiar ruşinaţi să fie asociaţi cu reţeaua socială, fiindcă din ce în ce mai mulţi părinţi îşi fac conturi.
„Dacă la un moment dat părinţii erau îngrijoraţi că odraslele lor îşi făceau conturi pe Facebook, acum copiii susţin că familiile lor insistă ca ei să posteze în continuare“, a declarat Daniel Miller, profesor de antropologie la University College London, unul dintre autorii studiului.
Părinţii au învăţat cum să folosească site-ul şi văd platforma ca o modalitate de a păstra legătura cu restul familiei. Drept urmare, tinerii se îndreaptă către alte lucruri mai cool, mai spune acesta.
„Ce am învăţat după ce am stat de vorbă cu tineri cu vârste între 16 şi 18 ani din Marea Britanie este că Facebook nu este pe margine, ci e practic moartă şi îngropată“, susţine Miller.
Profesorul a mai descoperit că „neted nu înseamnă mereu cel mai bun“, adolescenţii recunoscând că Facebook este o platformă mai bună din punct de vedere tehnic decât rivalele sale.
„Este mai bine integrată, mai bună pentru albume foto, pentru organizarea petrecerilor şi mai eficientă pentru observarea relaţiilor dintre oameni“, a explicat antropologul. El spune că alţi factori sunt mai importanţi pentru adolescenţi – de exemplu faptul că pe Facebook pot primi o cere de prietenie de la mama lor. „Nu poţi fi tânăr şi liber dacă ştii că părinţii au acces la fiecare indiscreţie“
„Faptul că tinerilor le pasă de stil şi de statut, raportându-se la semenii lor, nu este unul nou, iar Facebook pur şi simplu nu mai este