În primele 11 luni ale acestui an, Dacia şi Ford au produs cumulat puţin peste 368.000 de maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în creştere cu 24% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pariul celor doi constructori pentru acest an este ca până la final să atingă cumulat o producţie de peste 400.000 de maşini, prag ce ar seta un nou record al industriei auto locale.
Pentru a atinge acest prag, Dacia şi Ford ar trebui să producă încă 32.000 de maşini în decembrie, adică cu 3.200 de maşini mai mult decât au produs în noiembrie, cu toate că luna aceasta este influenşată de Sărbătorile de Iarnă. Mai mult, Carlos Ghosn, şeful Grupului Renault a spus în toamna acestui an că Dacia va produce 343.000 de maşini în 2013, adică cel mai înalt volum atins vreodată de uzina de la Mioveni. Dar acest lucru trebuie să se întâmple în contextul în care uzina a produs doar 302.400 de maşini în primele 11 luni, iar pentru a atinge producţia anunţată de Ghosn ar trebui ca în decembrie să producă cel puţin 40.500 de unităţi, adică mai mult decât cele 38.000 de automobile asamblate în iulie, cea mai bună lună din acest an.
Pe de altă parte, la Craiova Ford va produce cel mult 2.000 – 2.500 de maşini în decembrie, în contextul în care mai bine de jumătate de lună este afectată de oprirea producţiei pe fondul cererii scăzute pentru B-Max, fie de vacanţa de iarnă. Chiar şi aşa, cu cele 40 de zile în care producţia a fost oprită la Craiova în acest an, Ford a produs aproape 65.600 de unităţi în 2013 şi probabil se va apropia de 67.000 în întreg 2013. Cu toate că acesta este cel mai ridicat volum produs vreodată la Craiova, este foarte departe de producţia de 300.000 de unităţi anunţată de Ford când a preluat uzina în 2008.
Şi în situaŢia în care România nu va atinge pragul de 400.000 de unităţi, producţia loc