Ce legătură poate exista între trei pungi de zahăr la preţul unei singure pungi şi imaginile cu caracter erotic sau pornografic? Una foarte directă, spun cercetătorii britanici de la Universitatea din Westminster.
Pe baza studiilor efectuate asupra unor voluntari cu mare apetit pentru cumpărături, experţii au concluzionat că, la vederea unor oferte speciale, îndeosebi la produsele preferate, atât bărbaţii, cât şi femeile au reacţii asemănătoare celor provocate de vederea unor imagini cu caracter sexual.
Potrivit studiului comandat de un institut specializat în marketing şi promoţii şi citat de Daily Mail, ofertele speciale declanşează din partea creierului un răspuns extrem de clar. Mişcările ochilor, limbajul trupului şi reacţiile emoţionale ale cumpărătorului ating exact acelaşi nivel asociat de cercetători cu trezirea interesului sexual. Reacţiile sunt legate fie de vederea unui cupon de reduceri, fie a unei oferte 2 în 1 sau a unui cadou asociat produsului cumpărat. Bătăile inimii şi circulaţia sângelui iau avânt mai ales dacă produsul este asociat cu un personaj preferat - de tipul cerealelor venite "la pachet" cu un personaj de desen animat.
În cazul britanicilor, un audiobook primit gratis la cumpărarea unui borcan cu un produs tartinabil foarte popular în Regat este promoţia care a provocat cel mai intens răspuns din partea voluntarilor care au luat parte la studiu. Pe o scală de la 1 la 10, unde 10 este răspunsul dat de organism în caz de traumă severă, promoţia cu Horrid Henry a obţinut un scor de 5,8. Imaginile cu caracter erotic generează, de obicei, reacţii situate între punctele 5 şi 7 ale scalei. "Suntem la începutul acestor cercetări, însă e clar că există o legătură între răspunsurile emoţionale puternice şi nivelul vânzărilor", este de părere Colin Harper, de la institutul de marketing care a comandat cercetar