Ştefan Liuţe, director de strategie în cadrul agenţiei Grapefruit, este pasionat de domeniul în care a lucrat de la vârsta de 23 de ani. Pornind de la o idee importată din Statele Unite, Liuţe a înfiinţat una dintre primele firme de branding din ţara noastră. Ştefan Liuţe este un bărbat de înălţime medie, cu părul blond, tuns periuţă, care mă priveşte cu ochi albaştri din spatele unor ochelari cu rame subţiri. Este un om meticulos, dar glumeţ, care atunci când explică ceva are tendinţa să folosească englezisme.
Asta şi pentru că a avut un contact îndelungat cu civizaţia de peste ocean. Grapefruit, agenţia de branding înfiinţată la Iaşi de Liuţe, împreună cu alţi doi colegi, este printre cele mai vechi lansate pe piaţa din România.
Cei trei au pornit la drum fără să aibă experienţă în branding sau în publicitate, în anul 1999, când noţiunea de branding abia se contura în România. Liuţe avea doar 23 de ani când a decis să devină partener într-o firmă. Au lansat firma după ce unul dintre cei trei, în prezent director de creaţie al Grapefruit, a lucrat în Statele Unite.
Întors de acolo, a înţeles potenţialul domeniului, aşa că au pus pe picioare Grapefruit, o agenţie ce oferea servicii de branding pentru clienţii de peste ocean. Programul lor funcţiona după orarul american. Astfel, lucrau în intervalul 16.00 - 24.00, ora României.
Mulţi dintre clienţii cu care au lucrat erau din online, însă Liuţe şi echipa lui nu au vrut niciodată să se concentreze doar pe acest segment.
În agenţie, Liuţe era cel care se ocupa de partea de strategie, de creaţie şi de naming (propunea diferite variante de nume pentru un produs). Câţiva ani mai târziu au atras şi clienţi de prin Europa, iar în 2001 Grapefruit a avut primul cont pe România, operatorul Connex (actualul Vodafone), pe partea de online.
Din ia