Concedieri în masă şi anunţuri de insolvenţă - astfel de ştiri negative care se regăsesc în paginile ziarelor germane ridică semne de întrebare privind situaţia bună a economiei germane - relatează Deutsche Welle, preluat de Agerpres. Sursa: Reuters
Falimentul lanţului de drogherii Schlecker, care a însemnat concedierea a 25.000 de de angajaţi e o temă care încă nu a dispărut din presă. Şi veştile rele nu s-au oprit aici. Renumita casă de comenzi Neckermann a anunţat intrarea în insolvenţă, lanţul de magazine Karstadt a informat că va reduce 2.000 de locuri de muncă, iar Deutsche Bank chiar 9.000.
Totuşi, în timp ce presa vorbeşte pe larg despre astfel de concedieri în masă şi falimente, trece cu vederea numeroasele înfiinţări de întreprinderi noi şi ca atare crearea de noi locuri de muncă.
Asociaţia Camerelor germane de Industrie şi Comerţ (DIHK) urmăreşte cu mare atenţie modificările de pe piaţa muncii. Economistul şef al DIHK, Alexander Schumann, nu consideră că există motive de îngrijorare. Zilnic, explică el, se pierd, în Germania, cam 20.000 de locuri de muncă. În acelaşi timp, însă, tot zilnic, iau naştere, în vremuri normale, peste 20.000 de noi locuri de muncă.
E aceasta realitatea sau asistăm la o cosmetizare a actualei situaţii de pe piaţa de muncă germană? Părerile experţilor sunt împărţite.
Șomajul oficial nu oglindește situația reală
Dierk Hirschel, economist la sindicatul Verdi susţine că "există mai multe persoane care caută un job, decât oferte pe piaţa muncii. Datele statistice oficiale privind rata şomajului nu oglindesc situaţia rală".
De ce? Pentru că multe persoane nu sunt luate în calcul. De pildă cele aflate la cursuri de recalificare, cele care dispun de aşa-numite mini-joburi sau cele care au locuri de muncă cu orar redus. Mai mulţi oameni decât indică datele ofici