12% din românii care au cumpărat în 2007 diverse produse din magazine au optat pentru împrumuturi Euforia românilor de a-şi achiziţiona electrocasnice pe credit este departe de a se
12% din românii care au cumpărat în 2007 diverse produse din magazine au optat pentru împrumuturi
Euforia românilor de a-şi achiziţiona electrocasnice pe credit este departe de a se atenua. Însă, după doar câteva luni, investiţia se poate dovedi una total nerentabilă. Aparatul electrocasnic se depreciază moral, iar valoarea care trebuie rambursată băncii este cu mult mai mare comparativ cu valoarea reală.
Era creditelor de consum este departe de a se încheia. Românii continuă să se împrumute la bănci şi instituţii financiare nebancare (IFN) din dorinţa de a-şi satisface diverse nevoi personale şi urcă astfel nivelul creditării la cote alarmante. Numai în intervalul 2001-2007, valoarea totală a creditelor de consum acordate a crescut de peste 50 de ori, de la 290 milioane de euro la 15 miliarde de euro. Iar pentru următorii ani nu se prevede, în niciun caz, o stopare a ritmului de creştere.
Deşi valoarea medie a unui credit de consum este una relativ redusă comparativ cu cea a unui împrumut pentru locuinţe, datele băncii centrale reflectă o diferenţă majoră între volumele totale ale celor două tipuri de împrumuturi. Astfel, valoarea creditelor de consum acordate de bănci se ridica la finele lunii februarie la aproape 60 de miliarde de lei, de patru ori mai mare decât volumul împrumuturilor pentru locuinţe.
Atenţie la termenul de garanţie al obiectului cumpărat!
Şi totuşi, pentru ce iau românii credite de consum? Cei mai mulţi dintre aceştia recurg la acest tip de împrumut pentru a-şi cumpăra fie o maşină, un frigider, un aragaz, un calculator sau alte aparate electrocasnice. Împrumuturile pot fi contractate de la ghişeul băncii, al IFN-ului sau chia