Cel mai mare tarif incasat de compania cu activitati de recrutare si talent management Hudson Romania a fost de 60.000 de euro.
“Am primit acesti bani, insa astfel de fee-uri (comisioane - n.r.) reprezinta o raritate”, spune Stephen Moroz, country manager la Hudson Romania, care adauga ca o recrutare dureaza intre 4 si 6 saptamani.
“In general nu lucram pe baza de success fee, deoarece avand in vedere ca 90% din activitatea noastra are loc inainte de a trimite rezultatele clientilor, este normal sa fim platiti inainte”, afirma Moroz. Pentru perioada urmatoare, country managerul companiei nu considera oportuna deschiderea unui birou in afara Bucurestiului, “in conditiile in care 90% din activitatea noastra se desfasoara prin intermediul telefonului si al internetului”.
Stephen Moroz nu a ajuns in Romania prin intermediul internetului, ci prin biroul polonez al Hudson. “Totul a inceput de la faptul ca mi-am trimis CV-ul camerei de comert americane din Polonia. Am lucrat la biroul din Polonia al Hudson, iar apoi am fost transferat in Romania, pentru a demara proiectul de pe piata locala, iar din 2001 am fost numit in functia de country manager”, mentioneaza oficialul firmei de recrutare.
Daca atunci cand a venit pentru prima oara in domeniul local al resurselor umane constata ca piata este imatura, acum crede ca lucrurile au evoluat in bine de la an la an. Totusi, daca ar fi sa mentioneze o problema cheie a pietei locale de recrutare, ar fi cea a ofertei reduse in raport cu cererea foarte mare. “Clientii nostri sunt extrem de pretentiosi si vor candidati foarte bine pregatiti, care sa si doreasca sa lucreze pentru ei”, afirma Moroz.
Dezechilibrul dintre cerere si oferta duce la aparitia unui deficit de personal care va continua sa existe si in viitor, pe fondul investitiilor straine directe si al cresterii economiei locale. “To