Festivalul şi Concursul Internaţional ,George Enescu" s-au încheiat. Ne-am întrebat, mulţi dintre noi, ce înţeles să fi avut anunţul strecurat în treacăt, în maniera frustă binecunoscută, pe scena ultimului concert, de preşedintele Băsescu. Festivalul şi Concursul enescian îşi schimbă, oare, iarăşi periodicitatea? Următoarea ediţie va avea loc în 2008? ...cum a pronunţat preşedintele. Va avea loc în 2007? ...adică o dată la doi ani aşa cum abia ne-am obişnuit de câteva ediţii încoace. în adevăr, ne-am adus aminte, peste trei ani se împlineşte o jumătate de secol de la prima ediţie a Festivalului şi Concursului Internaţional ,George Enescu"...
Cum să nu ne bucure anunţul făcut de ministrul Culturii, domnul Adrian Iorgulescu, pe parcursul ultimei sale conferinţe de presă prilejuite de încheierea Festivalului, anunţ potrivit căruia la nivelele foarte înalte ale administraţei noastre actuale s-a luat decizia construcţiei unei noi săli bucureştene de concert cu acustică naturală, o sală de peste 2000 de locuri? Este visul multora dintre noi de câteva decenii. Am scris de nenumărate ori în acest sens. Am făcut-o altfel decât s-a manifestat cu totul recent un comentator al vieţii noastre politice, sociale şi culturale artistice, personalitate în a cărui formaţie intelectuală lipseşte, cu siguranţă, interesul pentru actul muzical artistic, domnul Stelian Tănase; în paginile unui cotidian central, domnia sa aprecia că Bucureştiul nu ar dispune nici măcar de o unică sală de concert cu acustică convenabilă; ...aruncând astfel o anatemă asupra întregii manifestări festivaliere; ...considerând - ca atâţia alţii dintre cei din jurul nostru - că ne pricepem la orice, că putem comenta public orice. Să amintesc faptul că Bucureştiul dispune de două săli bune de concert? Mă refer la sala cea mare a Ateneului Român, cu o capacitate de 800 de locuri, sală construită în