Una dintre cele mai importante curse purtând marca Orient Express va dispărea de săptămâna viitoare din orarele gărilor din Europa de Vest, la 125 de ani de la apariţie. Motivul este unul foarte simplu: dezvoltarea liniilor feroviare de mare viteză şi a curselor aeriene low-cost. De-a lungul timpului, celebrul tren de lux a inspirat autori ca Agatha Christie şi Ian Fleming, care au scris despre intrigi cu suspans, iar Bram Stocker a introdus Orient Express în romanul &bdquo
Una dintre cele mai importante curse purtând marca Orient Express va dispărea de săptămâna viitoare din orarele gărilor din Europa de Vest, la 125 de ani de la apariţie. Motivul este unul foarte simplu: dezvoltarea liniilor feroviare de mare viteză şi a curselor aeriene low-cost.
De-a lungul timpului, celebrul tren de lux a inspirat autori ca Agatha Christie şi Ian Fleming, care au scris despre intrigi cu suspans, iar Bram Stocker a introdus Orient Express în romanul „Dracula”. Modernizarea căilor ferate şi lansarea de curse aeriene la preţ redus au făcut ca pasagerii Orient Express să renunţe treptat la călătoria cu acest tren, catalogat oricum ca unul de lux. Punctul culminant va fi săptămâna viitoare, când se va efectua ultima cursă între Strasbourg la Viena.
„Numele Orient Express va dispărea din orarul oficial al serviciului feroviar european, înainte de finalul acestui an, după 125 de ani”, a declarat analistul Mark Smith.
Linia originală Orient Express a fost lansată în 1883, de către antreprenorul Georges Nagelmackers. Acesta a lansat serviciul de transport de lux care circula de două ori pe săptămână, cu plecare din Paris, pe ruta Strasbourg - Viena - Budapesta - Bucureşti, punctul de destinaţie final fiind staţiunea Varna din Bulgaria, pe malul Mării Negre. De aici, pasagerii care vroiau să ajungă la Istanbul erau transportaţi cu un vapor. De atunci, Orient Exp