Supermini-ul electric Renault Twin’z Concept se va întoarce din 2014 sub forma viitorului model de serie Twingo. Graţie colaborării dintre Renault şi Daimler, cu un minim exerciţiu de imaginaţie, conceptul Twin’z lasă să se întrevadă şi direcţia viitoarei generaţii Smart ce urmează a fi construită de germani tot din 2014.
Măsurând 3,62 metri în lungime, 1,70 metri lăţime şi 1,50 metri înălţime, studiul Twin’z afişează deschideri ale portierelor tip “suicide doors”, adică o deschidere faţă în faţă, stâlpul B lipsind în acest caz.
Renault susţine că exteriorul lui Twin’z e precum o creaţie poetică, paralelă posibilă graţie modului în care lumina artificială de la interior se răsfrânge la exterior. Speciala nuanţă de albastru e un tribut adus pictorului francez Yves Klein, artist al secolului XX. LED-urile ce decorează exteriorul şi interiorul devin o marcă iluminată proprie ce-i conferă acestui studiu de design unicitate şi nonconformism.
Capitolul tehnic consemnează un motor electric sincron de 50 kW (echivalentul a 68 CP) ce pune la dispoziţie un cuplu maxim de 226 Nm. Viteza maximă este 100 km/h, iar autonomia pe baza pachetului de patru baterii Litiu-Ion montate sub podea cochetează cu valoarea de 230 km. Rolul de interfaţă a centralei infotainment este jucat de un display cocoţat în vârful unui totem plasat între scaunul şoferului şi cel al pasagerului din dreapta. Pentru românii ce îşi mai amintesc detalii din era comunistă, o paralelă a acestei inedite locaţii a ecranului poate fi făcută cu masivele aparate de contorizare din taxiurile româneşti ale anilor ’80, care incomodau atât şoferul cât şi clientul.
Renault Twin’z are o caroserie ultrauşoară din fibră de carbon, masa citadinei la gol fiind de 980 kg. Contactul ferm cu solul este menţinut prin nişte jante pe 18 ţoli ce sugerează robusteţe. Roţile tractoare sunt cele posterioare,