Dacă eşti pasionat de off-road, ai nevoie de maşina potrivită. Nu e o decizie uşoară, pentru că off-road nu înseamnă acelaşi lucru pentru toată lumea, pe de o parte, şi pentru că nevoile şi aşteptările de la o maşină de teren se pot modifica dramatic in timp, scrie Doru Panaitescu, pe blogul său.
Dacă mergi cu maşina doar la peşte, o simplă maşina cu orice fel de 4×4 ar trebui să iţi ajungă. Dar daca vrei sa faci off-road, mai devreme sau mai târziu vei descoperi limitele acestei maşini de început, pe principiul: “oricât de preparată este masina ta de teren, vei gasi o baltă mai mare”.
Întrebările pe care şi le pune în mod natural orice viitor practicant al acestui sport cu motor sunt:
- maşină nouă sau veche?
- japoneză, americană sau europeană?
- benzină sau diesel?
- punţi rigide sau suspensii independente?
- cu diferenţiale blocante, cu diferenţiale cu alunecare limitată sau deloc?
- cu modificari sau fără?
- cât mă va costa cu totul toata povestea asta? Cost achiziţie, costuri de întreţinere, costuri de consum carburant şi taxe (impozit, vamă dacă e cazul, vignetă), alte costuri (poate platformă dacă nu veţi înmatricula maşina) etc
Şi atunci este bine să te gândeşti de la început ce maşină vrei pentru că ea trebuie sa se potrivească mănuşă cu stilul tău de viaţă şi pasiunile/preocupările tale.
Citeşte mai mult pe blogul lui Doru Panaitescu.
Dacă eşti pasionat de off-road, ai nevoie de maşina potrivită. Nu e o decizie uşoară, pentru că off-road nu înseamnă acelaşi lucru pentru toată lumea, pe de o parte, şi pentru că nevoile şi aşteptările de la o maşină de teren se pot modifica dramatic in timp, scrie Doru Panaitescu, pe blogul său.
Dacă mergi cu maşina doar la peşte, o simplă maşina cu orice fel de 4×4 ar trebui să iţi ajungă. Dar daca vrei sa faci off-road, mai devreme sau mai t