"Cu cat oamenii vor folosi internetul mai mult, cu atat vor folosi Google mai mult, iar noi vom putea vinde mai multa publicitate". Aceasta filosofie simpla de business a fost rostita ieri de catre purtatorul de cuvant al Google, Barry Schnitt, in prima zi a World Mobile Congress (WMC) de la Barcelona.
Declaratia a fost preluata de mai toata lumea de pe o agentie de stiri ? care nu explica cum a ajuns sa stea de vorba cu oficialul celui mai mare motor de cautare din lume. E ciudat, pentru ca spatiul inchiriat de Google la WMC este in aceste zile, pentru vizitatorii de rand ai targului, mai impenetrabil decat tezaurul unei banci nationale. In fapt, "pavilionul" Google este o banala sala de intrunire, dar pazita, iar orice incercare de a stabili un contact cu vreun oficial primeste un raspuns politicos dar sec, de genul "nu avem nimic de anuntat, va cautam noi".
Si totusi, ieri, la WMC, unul dintre subiectele cele mai fierbinti a fost prima iesire in lume a sistemului de operare pentru telefoanele mobile Android pe care Google il concepe in parteneriat cu cateva zeci de companii tehnologice.
Android, in fapt un software, promite sa faca accesul la internet pe telefoanele mobile la fel de usor precum pe computer. Oricine acceseaza world wideweb-ul pe un handheld se loveste in prezent de cateva limitari importante, ceea ce e frustrant. In plus, momentul unei revolutii a internetului mobil este cum nu se poate mai potrivit: marii operatori telecom nu-si mai pot asigura cresterea veniturilor din servicii de voce, printre altele din cauza organismelor de reglementare care le impun tarife din ce in ce mai mici. Astfel ca sunt mai mult decat interesati ca utilizatorii sa consume cat mai mult download mobil de filme, jocuri, muzica sau programe TV,via internet. Sa faca trafic de date, cu alte cuvinte.
In acest peisaj, Google p