Numărul persoanelor care sună după ajutor la 0800 8 200 200, reclamând abuzuri asupra minorilor, s-a dublat în ultimii doi ani. Numărul apelurilor privind copiii abuzaţi s-a dublat în Numărul persoanelor care sună după ajutor la 0800 8 200 200, reclamând abuzuri asupra minorilor, s-a dublat în ultimii doi ani.
Numărul apelurilor privind copiii abuzaţi s-a dublat în ultimii doi ani. Aproape 50% din cei care sună pentru ajutor la 0800 8 200 200 sunt copii. Cele mai numeroase cazuri reclamate sunt legate de molestare fizică, violenţă verbală, discriminare, exploatare prin muncă şi abuz sexual. Din cele aproape 22.000 de apeluri, 756 au avut nevoie de intervenţia imediată a autorităţil.
"Telefonul Copilului este cel mai bun prieten al meu. Acum nu mă mai bate doamna profesoară", spune C.A, 9 ani, din Galaţi. Şi M.B., 12 ani, din Bucureşti a sunat la numărul gratuit 0800 8 200 200. La început i-a fost frică. "Până la urmă mi-am făcut curaj şi am vorbit cu o doamnă. Nu ştiu ce a spus doamna, dar de atunci mama şi tata stau mai mult cu mine şi facem mai multe împreună", povesteşte micuţa. Ca ea sunt mulţi alţi copii care au nevoie de ajutor.
Numai în timpul campaniei naţionale de promovare a Telefonului Copilului, desfăşurată în perioada octombrie 2006-iulie 2007, în şcoli, licee şi centre de plasament, au fost înregistrate 22.000 de apeluri. Cele mai numeroase cazuri reclamate sunt cele legate de molestare fizică şi abuz emoţional, urmate de neglijare, violenţă verbală, discriminare, exploatare prin muncă sau abuz sexual.
Din cele aproape 22.000 de apeluri, 756 au avut nevoie de intervenţia imediată a instituţiilor abilitate. În peste 70% a fost vorba de abuz asupra copilului. Practic, în timpul campaniei, lansată de Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, numărul înregistrărilor privind minorii abuzaţi s-a dublat.
Telef