Canalizarea banilor publici catre presa devine o tendinta, pe masura ce veniturile din publicitate scad abrupt. S-a intamplat in Baia Mare cu The Money Channel, se intampla in Neamt cu emisiunea Mihaelei Radulescu, se va intampla, cel mai probabil, si la Cluj, cu mai toata presa locala. Sefii institutiilor media din Cluj au stabilit singuri criteriile dupa care ar urma sa fie impartite fonduri de circa 1 milion de lei de la Consiliul Judetean, iar acum asteapta sa vada ce se intampla.
In Cluj, unde Consiliul Judetean a anuntat in prima parte a anului un pachet de sprijin pentru presa locala, au avut loc in ultimele saptamani mai multe runde de discutii privind impartirea sumei oferite, evaluata la circa un milion de lei (aproximativ 250.000 de euro). Public, partile implicate vorbesc despre transparenta, despre nevoia unor criterii obiective de impartire a banilor, despre protejarea interesului public. Informatiile oferite, tot public, in acest sens de sefii ziarelor si de presedintele Consiliului Judetean sunt insa contradictorii, chiar daca abunda angajamentele ca toate deciziile privind alocarea banilor vor fi luate transparent.
Situatia din Cluj nu este singulara. Parteneriate transparente intre autoritati locale si mass-media, pe bani publici, au mai fost anuntate recent si in Baia Mare si Neamt. Contributii de la buget, oferite din propria initiativa a oficialitatilor locale:
Ultima editie a emisiunii Duminica in familie, realizata de Mihaela Radulescu, va fi sustinuta cu aproximativ 20.000 de euro din bugetul judetean si din cel al orasului Piatra Neamt - orasul natal al vedetei si gazda a emisiunii, au scris Evenimentul Zilei si Cancan, citate de Pagina de media. Cancan o citeaza pe Mihaela Radulescu spunand ca "nu e decizia mea sub nici o forma - a fost o invitatie din partea Primariei".Presa locala din Maramures a anuntat ca Prima