Ancheta Consiliului Concurentei privind politica de stabilire a preturilor la combustibili, in care au fost implicate companiile OMV Petrom, Lukoil Romania, Mol Romania, Rompetrol si Eni, a fost mai mult o chestiune de imagine, iar consumatorii finali vor avea, in continuare, de suportat scumpiri, sunt de parere specialistii in domeniu.
Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, va prezenta, marti, concluziile investigatiei pe piata carburantilor, companiile anchetate riscand amenzi de pana la 10 la suta din cifra de afaceri. Unele surse, totusi, sustin ca amenzile se vor limita la doar 3 la suta din cifra de afaceri a companiilor, potrivit Mediafax.
Cea mai mare amenda ar urma, astfel, sa fie aplicata companiei OMV Petrom, care a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 14 miliarde de lei, in 2010, urmata de Rompetrol, cu o cifra de afaceri de peste 7 miliarde de de lei. La randul sau, Lukoil are afaceri de 4,5 miliarde de lei, Mol de 2,7 miliarde de lei, iar Eni de 430 de milioane de lei. In total, daca se aplica amenda maxima de 10%, aceasta s-ar ridica la 2,8 miliarde de lei pentru toate cele cinci companii.
Ce importanta ar avea, totusi, aceste amenzi, daca ele vor fi aplicate, pentru consumatorii finali? Potrivit lui Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT), fie ca sunt date sanctiuni, fie ca nu, pretul carburantilor va continua sa se majoreze si in 2012.
"Indiferent de situatie, preturile vor creste, pentru ca setea de profituri pe care o au aceste companii nu poate fi stavilita de nimic. Din contra, probabil, in cazul in care apar aceste sanctiuni, vor incerca sa-si recupereze banii tot pe seama noastra", a declarat Hagiu, pentru Ziare.com.
Presedintele FORT s-a ferit de a face estimari privind eventualele scumpiri ale carburantilor din acest an, s