Piata solutiilor de termoizolare este una guvernata de pret, sustine Alex Oancea, directorul de marketing al producatorului german de solutii de tamplarie Veka in Romania, subliniind ca nu ne putem compara cu nemtii care o data la 3-5 ani isi schimba ferestrele sau izolatia termica de pe casa.
“Traim intr-o piata guvernata de pret - acesta fiind principalul criteriu care dicteaza vanzarile in Romania. Trebuie sa contrabalansezi. Nu intotdeauna cel mai ieftin produs este si cel mai bun si, mai mult decat atat, nu dispunem de sume foarte mari de bani ca sa ne permitem sa facem greseli - nu suntem nemti ca o data la 3-5 ani sa ne schimbam fereastra sau polistirenul de pe casa. O investitie trebuie facuta in asa fel incat sa ne duca 30-50 ani”, explica Alex Oancea.
Managerul roman sustine ca a intalnit produse foarte scumpe, comercializate la un pret exagerat, dar care din punct de vedere calitativ era inferior.
“Am vazut solutii foarte scumpe, care erau vandute la un pret supraevaluat, dar care la nivel calitativ erau mai slabe. Problema tine si de informarea cumparatorilor, care nu este indeajuns de bine facuta de catre producatori. Alergatura dupa pretul cel mai mic nu este o solutie pe termen lung”, spune Alex Oancea.
Evolutia pietei de profil Piata de tamplarie PVC a cunoscut apogeul in anul 2008, pentru ca anii urmatori sa cunoasca o scadere pe toate planurile.
“Putem lua anul 2008 ca punct de reper al evolutiei pietei de profil - cand vanzarile au atins un maxim, in anul 2009 piata a scazut cu 50%, anul 2010 a inregistrat o scadere cu 30% a pietei, pentru ca anul 2011 sa cunoasca o scadere cuprinsa intre 10-15%. Anul acesta piata de tamplarie PVC se va stabiliza”, sustine Alex Oancea.
Potrivit acestuia, piata de profil se va situa in acest an la un nivel de 300 milioane de euro, in stagnare fata de 2011.
Miza pe o crestere