Vanzarile de materiale de constructii metalice nu au fost influentate de majorarea puternica a preturilor la otel, chiar si cu 20-30% pentru anumite categorii de produse, datorita numarului mare de lucrari de constructii din primul semestru. Insa ce se va
Lipsa de forta de lucru calificata de pe piata constructiilor a determinat companiile de profil sa apeleze tot mai mult la solutii metalice, care necesita un montaj mai rapid si un numar mai redus de muncitori decat in cazul tablei cutate. Chiar daca pretul otelului a crescut chiar si cu 30%, ajungand la un pret mediu de 100-110 euro pe tona, vanzarile de materiale de constructii pe baza de metal - tigle metalice, panouri termoizolante, confectii metalice sau profile din tabla - au inregistrat in medie o majorare de 20-30%.
Principalele motoare de crestere ale pietei sunt investitiile in spatii comerciale si industriale, urmand ca in urmatorii ani sa creasca cererea de structuri metalice si pentru sectorul rezidential.
Piata de tigla metalica a atins anul trecut o valoare de circa 100 de milioane de euro si un volum de 8-9 milioane de metri patrati. Totodata, piata panourilor termoizolante va creste in acest an de la 140-150 milioane de euro la 180-200 de milioane de euro, iar in volum de la opt la noua milioane de metri patrati, potrivit datelor prezentate de Arcelor Mittal Construction Romania.
"Vanzarile au inregistrat o crestere de 30% in primul semestru, chiar daca preturile la produse au fost majorate cu acelasi procent, pe fondul majorarii pretului la otel. Piata constructiilor s-a maturizat, iar cresterea preturilor nu mai influenteaza puternic volumul pietei", spune Marian Pirvu, directorul general al Arcelor Mittal Construction Romania.
Tendinta de pe piata este sustinuta si de reprezentantii grupului Lindab, care estimeaza pentru anul acesta o crestere de 15% a va