Primarii din zonele limitrofe Bucureştiului şi asociaţiile de producători vin aproape săptămânal în Sectorul 2 să negocieze pentru câteva tarabe în noua piaţă Obor, a cărei suprafaţă actuală ajunge la 21.500 de metri pătraţi. Cei mai rapizi au prins deja loc. Câteva sute de producători de legume şi fructe au ajuns, unii pentru prima dată, în mijlocul unui cartier cu 10.000 de apartamente de jur împrejur, la o jumătate de oră de mers pe jos.
Imaginea din faţa gurii de metrou Obor nu dă niciun moment impresia că la doar câteva sute de metri fostul bazar în care a fost transformată piaţa cartierului a dispărut, locul său fiind luat de o clădire care seamănă mai degrabă a mall decât a spaţiu destinat comercializării legumelor şi fructelor.
La fiecare pas sunt amplasate "tarabe mobile" pentru reparat fermoare, printre care se plimbă comercianţii de ţigări şi telefoane la negru. În faţa pieţei Obor însă, tarabele pline de CD-uri piratate, carcase de telefon, bidoane de plastic sau papuci de casă au fost înlocuite de dubele producătorilor de zarzavaturi, puse în linie într-o parcare proaspăt marcată.
În dreapta, cădirea pe două etaje acoperită cu placaj în nuanţe de porocaliu şi cărămiziu atrage sute de oameni, în ciuda faptului că este luni dimineaţa. În prezent, clădirea funcţionează doar la parter, zonă aflată în curs de izolare termică cu pereţi rabatabili, unde au început deja să comercializeze aproape 400 de producători.
"Proiectul total, care este de trei ori mai mare (schiţele viitoarei clădiri arată până la 60.000 de metri pătraţi- n.red.), vizează 600 de tarabe permanente la parter. În plus, pe platforma înconjurătoare, care se întinde pe circa 20.000 mp, vom amplasa tarabe temporare cu diferite ocazii, sau în lunile de surplus, astfel încât să creăm zone specializate pentru roşii, varză sau alte legume de sezon şi pentru a da clien