Trecem printr-o perioada in care companiile care decid sa investeasca in publicitate sunt rasfatate – pot obtine preturi mici si oferte avantajoase, deci comunica mai mult investind aceleasi bugete. Totodata, inchiderea publicatiilor si problemele financiare ale mass-media sunt semne ingrijoratoare, spune Stefan Teodorescu, director de marketing al Fabryo Corporation.
Stefan Teodorescu se numara printre marketerii care “profita” de pe urma conditiilor prielnice din piata de comunicare. "Perioada aceasta este, fara indoiala, o perioada a clientului - in care, cu un buget relativ mai mic, cheltuit cu inteligenta, poti obtine mai mult, poti iesi mai usor in evidenta. Intr-un fel, ar trebui sa ma bucur, dar stii cum e, un ochi rade, altul plange, nu poti sa nu reactionezi cand apar vesti despre scaderea audientelor pe print, despre inchiderea de publicatii bune, pentru ca e un semn ca economia merge prost", spune el.
Fabryo a incheiat recent principala campanie a anului, realizata pentru sistemul de colorare Savana. Campania, in care s-a investit circa 1 milion de euro (dintr-un total de 1,5 milioane euro alocati pentru marketing anul acesta), a crescut cu 30% cifra de afaceri pe vopsea colorata Savana, in luna iunie.
De altfel, Fabryo si-a crescut constant vanzarile la vopseaua Savana din 2008 pana in prezent, in conditiile in care piata de lacuri si vopsele a scazut cu 28% in 2009 si se va mai contracta cu 15-18% anul acesta, din cauza crizei din constructii.
“Am continuat comunicarea si in perioada de criza, pentru ca pariul nostru a fost pe lansarea de produse noi, chiar daca la momentul respectiv piata era amortita. Cand am derulat campania din 2009 era liniste, dar pentru noi schimbarea ambalajelor si lansarea vopselei specializate Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie au avut rezultate imediate in vanzari”, spune Stefan Teodorescu