Furnizorii de servicii medicale care sunt în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea nu-şi respectă obligaţiile prevăzute în lege. În urma controalelor desfăşurate, în ultima perioadă, de corpul de control al CAS, au fost depistate mai multe abateri. În primul trimestru al acestui an, angajaţii băncii sanitare au efectuat 48 de controale la furnizorii de servicii medicale: medici de familie, medici specialişti, spitale, laboratoare de analize medicale, farmacii şi dispozitive medicale. „Controalele au avut, printre altele, ca obiective: verificarea modului de respectare a clauzelor contractuale, verificarea concordanţei între serviciile medicale decontate de CAS Vrancea şi serviciile raportate de furnizori, verificarea modului de prescriere şi eliberare a medicamentelor”, ne-a explicat Iustina Papuc, purtătorul de cuvânt al CAS Vrancea.
La medicii de familie, eterna problemă rămâne cea a prescripţiilor medicale din cadrul Programului pentru compensarea cu 90% a preţului de referinţă al medicamentelor pentru pensionarii cu venituri realizate numai din pensii de până la 700 lei/lună. Este vorba despre pensionarii care au declarat în scris că nu au alte venituri, dar figurau în evidenţele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu venituri impozabile, motiv pentru care medicilor le-a fost imputată valoarea reţetelor prescrise.
La spitale au fost găsite nereguli privind completarea foilor de internare de zi, dar şi situaţii în care pacienţii au fost internaţi fără a reprezenta o urgenţă medicală. „Au fost constatate cazuri de internare fără bilet de internare şi cu diagnosticele de internare care nu au reprezentat urgenţe medico-chirurgicale”, a mai precizat Iustina Papuc. Nereguli au fost găsite şi la farmacii, în sensul că acestea nu deţineau documentele justificative de intrare/ieşire a unor medicamente decontate de către CA