Aproape cinci milioane de ore au petrecut vineri vizitatorii Google jucând Pac Man, după ce motorul de căutare a înlocuit tradiţionalul său logo cu o versiune online a celebrului joc, relatează cotidianul Le Monde, citat de HotNews. În 21 mai, Pac Man a celebrat trei decenii de existenţă şi, în ciuda vârstei, şi-a păstrat atractivitatea, potrivit estimărilor realizate de blogul Rescuetime.
Pe baza estimărilor de trafic făcute de Wolframalpha, site-ul a calculat că utilizatorii Google au stat în medie cu 36 de secunde mai mult pe pagina motorului de căutare decât într-o zi normală de vineri. Multiplicand această cifră cu 500 de milioane de vizitatori, se ajunge la concluzia că oamenii au petrecut 4,8 milioane de ore jucând Pac Man.
Rescue Time - care creează softuri de management şi de gestiune a timpului - crede că experimentul Google a avut un impact economic care nu poate fi neglijat. Dacă toate persoanele care au jucat Pac Man au făcut acest lucru în timpul programului de muncă, blogul citat a calculat costul "timpului pierdut" la 120 de milioane de dolari. Această cifră nu are decât un caracter indicativ, dar pune în evidenţă încă o dată forţa Google şi atracţia pe care o exercită jocurile online.
Temându-se de scăderea productivităţii, o serie de firme au decis să blocheze accesul la site-urile de jocuri online, dezactivând Flash - limbajul Adobe utilizat de cvasi-totalitatea acestor jocuri. Practica a fost criticată de industria jocurilor, care a prezentat o serie de studii ce argumentează că astfel de pauze au în final un efect benefic prin combaterea stresului, ameliorând astfel productivitatea.
Această opţiune de a dezactiva limbajul Flash ar putea deveni dificilă în viitor, odată cu dezvoltarea HTML5, în condiţiile în care tot mai mulţi dezvoltatori creează jocuri ce pot fi accesate de navigatoare fără a avea