39,5% din angajatii cu acces la internet din Romania stau pe programe de tip messenger in timpul orelor de lucru, arata un sondaj efectuat de BestJobs, in randul a 1.627 de persoane, in perioada 29 august-1 septembrie 2008.
"Majoritatea firmelor din Romania pierd anual aproape 25% din productivitatea unui angajat din cauza faptului ca acesta isi petrece timpul stand de vorba cu prietenii. In medie, salariatii stau la serviciu pe net cel putin 2-3 ore", a declarat pentru NewsIn, Constantin Ferseta, manager marketing Neogen.
Specialistul in recrutare sustine ca angajatorii ar putea stopa aceasta practica prin interzicerea folosirii in timpul serviciului a programelor de tip Yahoo Messenger, Skype sau Google Talk.
Constantin Ferseta considera ca cei care au cel mai mult au de castigat de pe urma folosirii messengerului sunt programatorii de software, care economisesc timp si bani atunci cand lucreaza de acasa pentru companii din tara si din strainatate.
Reprezentantul companiei Psihoselect, Alina Sterpu, a explicat ca de cele mai multe ori angajatii care stau pe "mess" sunt cei care au insuficiente sarcini la locul de munca. Potrivit specialistului in resurse umane, acest gen de conversatii nu afecteaza productivitatea muncii, ci faptul ca managerii unitatii aloca mai multe ore decat este necesar realizarii unei sarcini de serviciu.
Eliza Nechifor, coordonator de marketing si comunicare la Manpower, sustine ca utilizarea messengerului poate aduce beneficii firmei sau institutiei, pentru ca transmiterea datelor de uz intern intre angajati se face astfel intr-un timp foarte scurt. "In Statele Unite ale Americii, acest tip de comunicare este folosit pe scara larga de catre angajatii majoritatii companiilor", considera reprezentantul Manpower.
Nechifor sustine ca aceasta practica nu este agreata de companiil