Facebook a promis pe 15 ianuarie că prezintă proiectul la care lucrează. L-a anunţat şi se numeşte Graph Search, un motor de căutare în interiorul reţelei sociale bazat pe patru piloni: oameni, poze, locuri şi interese. Deocamdată, este în fază beta, dar unii utilizatori au avut deja acces şi au revenit cu o impresie despre noua inovaţie Facebook.
Graph Search va veni pentru toţi utilizatori, dar după cum a sunat şi anunţul pentru eveniment, Facebook încă lucrează la el. Celor din SUA le este permis accesul, dacă vor să încerce, dar cei din alte ţări se pot doar înscrie pe o listă de aşteptare pentru a fi notificaţi atunci când motorul de căutare este disponibil. Cei de la „The Next Web“ au obţinut acces şi au revenit cu o impresie despre Graph Search.
Deocamdată, motorul de căutare poate fi folosit doar pe site, nu şi în aplicaţia mobilă pentru smartphone sau tabletă. La prima vedere se observă dispariţia casetei de căutare din partea de sus, ea fiind înlocuită cu o bară albastră care, conform lui Mark Zuckerberg, vrea să sugereze că poţi căuta orice, nu mai eşti restricţionat de un tipar. Bara albastră este marcată cu litera „f“. Există şi un tur al Graph Search pentru a te obişnui cu modul în care funcţionează.
Dacă ignori acest ghid de început, după cum mai aleg unii utilizatori, poţi trece direct la căutare. Tastezi ceva, un cuvânt, un termen pe care l-ai vrea contextualizat şi despre care vrei să afli informaţii, la fel ca în oricare alt motor de căutare, iar pe măsură ce tastezi vei şi primi un scurt rezumat cu rezultatele. Facebook oferă şi câteva mostre care includ poze ale prietenilor, restaurante sau alte localuri din apropierea ta, jocuri pe care le-au accesat prietenii tăi, muzica pe care ei au apreciat-o sau poze pe care tu le apreciezi.
Cum este şi normal, odată introdus obiectul de căutat, algoritmul Graph Searc