Jurnalişti din domeniul auto din peste 20 de ţări au deliberat şi au stabilit aseară, în preambulul deschiderii celui de-al 83-lea Salon de la Geneva, câştigătorul titlului „Car of The Year 2013” în Europa. Astfel, însumând 414 voturi, noua compactă VW Golf VII a primit cel mai râvnit premiu al industriei auto din Europa.
În finală au rămas alte două modele, pe locul doi al podiumului clasându-se coupe-urile gemene cu tracţiune posterioară şi motor boxer Subaru BRZ şi Toyota GT 86 (202 voturi), în vreme ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de compacta suedeză Volvo V40 cu al său airbag extern pentru capotă şi sistem Pedestrian Detection.
Trebuie amintite noutăţi aduse de proaspăta generaţie VW Golf VII aflată în vârful piramidei a cărei bază a fost pusă în 1974.
Ceea ce contează dincolo de dimensiunile sale exterioare (4,25 metri lungime (+ 5,5 cm comparativ cu Golf-ul VI), lăţimea de 1,79 metri (+ 1,3 cm), înălţimea scăzând cu 3 cm la 1,45 metri) sunt distanţele de confort de la interior. Astfel, VW Golf VII dispune de o lăţime interioară în faţă în creştere cu 3,1 cm, pe când cea din spate a fost îmbunătăţită cu 3 cm. Spaţiul pentru genunchi în spate a crescut cu 1,5 cm iar distanţa ampatamentului a fost majorată cu aproape 6 cm.
Golf VII este mai uşor cu 100 kg, ajungând astfel la greutatea generaţiei IV fabricate între 1998 şi 2004. La noua platformă MQB matrice modulară s-au operat reduceri ale masei cu până la 40 kg, oţelul de înaltă rezistenţă a permis utilizarea unei table cu o grosime mai mică ceea ce a dus la o caroserie mai uşoară cu 23 kg. Scaunele cântăresc cu 7 kg mai puţin, aerul condiţionat cu 3 kg iar noile materiale utilizate la planşa de bord, panouri, consola centrală au permis alte noi economii la masa totală la gol a Golf-ului VII. Cel mai uşor Golf VII este versiunea 1.2 TSI care cochetează cu 1.200 kg
Consumur