Vremurile bune pentru şefii de tren şi conductorii CFR par a apune. După ce o parte dintre ei, cercetaţi în marele dosar de luare de mită aflat încă pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, au fost retrogradaţi pe posturi inferioare, mult mai prost plătite, restul sunt obligaţi, mai nou, să realizeze un barem minim de încasări. Dacă nu, li se diminuează salariile şi, după mai multe norme nerespectate, se poate ajunge la desfacerea contractului de muncă.
Normele stabilite pentru controlorii din Suceava. Diminuări de salarii cu 5-10%
Conform deciziei conducerii CFR Călători, având în vedere că în unele staţii mai mici nu mai sunt case de bilete, iar personalul de control din tren trebuie să emită bilete pentru aceşti călători, şefii de tren şi conductorii au de realizat o normă de încasări.
Astfel, pe ruta Suceava-Cacica, de exemplu, un controlor care face trei curse tur-retur pe zi trebuie să predea seara, la casă, 420 de lei. Adică 140 de lei la fiecare cursă.
Personalul de control care merge de la Suceava la Bacău trebuie să taie bilete de minimum 140 de lei, la o cursă dus-întors, iar pe ruta Suceava-Bucureşti suma minimă este de 110 lei, dus-întors. Trebuie spus că în ultimele două cazuri sumele sunt pentru fiecare din cei doi controlori (şef de tren şi conductor) în parte.
Sumele minime au fost stabilite după mai multe criterii, unul din cele mai importante fiind legat de numărul de staţii fără case de bilete de pe fiecare rută. De la Suceava la Cacica de exemplu, bilete se emit doar din staţiile Suceava şi Suceava Nord.
Există deja numeroşi controlori de la staţia Suceava care nu au îndeplinit norma şi au fost sancţionaţi cu reducerea salariului cu 5-10%, funcţie de gradul de acoperire a baremului.
Norma minimă, o prevedere mai veche care nu a fost pusă în practică
Iordan Vintilă, directorul