Compania INA Schaeffler nu va mai prelungi contractele a aproximativ 600 de salariaţi care fuseseră angajaţi pe o perioadă determinată, relevă surse din piaţă. De altfel, acestea infirmă zvonurile potrivit cărora compania germană ar fi urmat să disponibilizeze 1.000 de persoane şi să îşi închidă facilităţile din judeţul Braşov.
Potrivit aceloraşi surse, vânzările concernului Schaeffler ar fi scăzut de la startul crizei cu aproximativ 10%, ceea ce a determinat restructurarea personalului din fabricile sale. Mai mult, concernul german şi-a redus investiţiile la Braşov, după ce iniţial ar fi intenţionat să extindă capacitatea de producţie cu patru hale, acestea fiind reduse la doar una. Cele patru hale ar fi însemnat practic o dublare a capacităţii de producţie.
Compania germană INA Schaeffler, producătoare de componente pentru automobile şi maşini unelte, a început construcţia unei fabrici lângă municipiul Braşov, profitând de terenul şi utilităţile puse la dispoziţie de către Primăria Cristian. Investiţia iniţială era anunţată la 180 de milioane de euro, acesta fiind completată apoi cu încă 100 de milioane de euro
INA Schaeffler produce componente de tehnică liniară pentru industria de maşini-unelte şi pentru cutiile de viteze ale automobilelor. Deşi pe plan internaţional INA Schaeffler e unul dintre cei mai mari producători de rulmenţi, compania nu produce aceste componente în România, deoarece are în străinătate suficiente fa-brici pe acest segment. Componentele produse la Braşov merg integral la uzinele occidentale ale grupului Schaeffler unde sunt asamblate şi livrate apoi beneficiarilor.
INA este, alături de FAG şi LuK, una din cele trei divizii ale grupului german Schaeffler, care dispune de 60.000 de angajaţi la nivel mondial şi are anual o cifră de afaceri de peste zece miliarde de euro. FAG e specializată în producţia de rulmenţi şi