Tăcere suspectă la Ministerul Turismului asupra modului în care s-au cheltuit 3 milioane de euro pentru acţiuni de promovare a turismului. O analiză realizată de Jurnalul Naţional demonstrează legătura dintre imaginea pozitivă de care se bucură Elena Udrea şi posturile tv cu care a încheiat contracte de publicitate. Deplasările organizate de minister pentru promovarea imaginii României au sfârşit prin a prezenta imaginea omului politic Elena Udrea şi a felului în care aceasta a votat la alegerile europarlamentare. Ministrul Udrea a luat toate măsurile pentru a da o faţă legală acţiunilor de promovare a turismului, dar în special a imaginii ei personale. Prin HG 314 din 18 martie 2009, privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare şi a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice, Ministerul Turismului a stabilit în detaliu direcţiile în care Udrea poate cheltui banii ministerului.
Iar Udrea se pricepe mai bine ca oricine să cheltuiască fonduri, chiar dacă în acest an de criză financiară motoul sub care funcţionează Cabinetul Boc este "austeritatea bugetară".
Astfel, ministerul poate cheltui bani pentru studii de marketing, marketing pe internet, inclusiv prin realizarea unui portal de turism, vizite educaţionale prin ţară pentru presă şi tur operatori, publicitate tv în aeroporturi şi avioane, inserturi în ghiduri turistice, cumpărarea de ghiduri despre România, hărţi, albume, fotoreportaje, expedierea materialelor de protocol în ţară şi în străinătate.
Un capitol important din strategia de marketing este dedicat participării la expoziţii din ţară şi din străinătate, unde ministerul finanţează integral amenajarea standului, publicitatea înainte şi în timpul desfăşurării evenimentului, transportul, cazarea şi diurna pentru reprezentanţii presei, pentru formaţiile artistice, sportivii sau meşter