Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, a explicat in emisiunea lui Robert Turcescu de la B1 TV ca negocierea contractului de privatizare a CFR Marfa cu Gruia Stoica (GFR) a fost facuta contra-cronometru in data de 20 iunie, pentru ca FMI avea nevoie de contract pentru a admite scrisoarea de intentie a Romaniei in board. "Acestea au fost momente politice. Fara acest contract nu intra scrisoarea in boardul FMI. Am facut un mare bine tarii atunci", a declarat Fenechiu. Cu citeva zile in urma, Varujan Vosganian spusese ca si incercarea de privatizare a Oltchim din 2012 a reprezentat "bifarea unei solicitari a FMI".
Vezi aici inregistrarea emisiunii de la B1 TV (vezi min. 59)
Relu Fenechiu a declarat marti seara la B1, dupa esecul privatizarii CFR Marfa, ca in data de 20 iunie (cind era inca ministru al Transporturilor) a negociat timp de 7 ore cu Gruia Stoica contractul de privatizare, fiind presat de faptul ca boardul FMI nu ar fi discutat pe 26 iunie scrisoarea de intentie trimisa de Romania fara acest contract. Fenechiu a spus ca, la acel moment, proaspat declarat cistigator al licitatiei pentru ca a avut cel mai bun pret, Gruia Stoica voia sa faca plata in rate - o conditie inacceptabila pentru Guvern.
Fenechiu: Daca Ombnitrax sau DonauFinanz veneau si dadeau 203 milioane, luau compania.
Omnitrax nu a avut timpul necesar sa-si aprobarile pt a participa la licitatie, fiind listata l;a bursa
Donau Finzna: probleme obiective care au tinut de problemele lor interne
Cel mai important lucru: chiar daca CFR Marfa nu s-a privatizat, azi e o companie pe care si-o doresc multi.
In acel mom aveam 10 mil euro de la ei si stiam ca din mom in care hg este adoptata, in 30 de zile tb sa mai depuna 20 de mil. Si eu cred ca cine da 30 mil euro nu se joaca.
Declaratiile lui Relu Fenechiu:
Cred