Proiectul de dezvoltare a oraşului pe următorii zece ani include un megaparc industrial, precum şi numeroase zone comerciale şi turistice. Totul este legat de finalizarea podului Vidin - Calafat, în 2012.
Autorităţile locale din municipiul Calafat - Dolj au gândit o strategie de dezvoltare a oraşului pe următorii zece ani, care ar urma să transforme aşezarea într-unul dintre cele mai importante noduri comerciale şi turistice din Balcani. Toate proiectele calafetenilor se leagă de finalizarea podului Vidin - Calafat, în 2012.
„De 20 de ani, calafetenii privesc acest pod ca pe o Fata Morgana, iar acum, când el devine o realitate, ca pe un El Dorado. Podul trebuie să devină motorul economiei calafetene“, spun reprezentanţii administraţiei locale. Intrarea în municipiul Calafat a devenit deja un şantier. Concernul spaniol Azvi - Vimac a demarat lucrările de construire a infrastructurii conexe podului, de pe malul românesc. Aceasta va cuprinde 8,7 kilometri de arteră rutieră, din care trei kilometri de autostradă cu două benzi până la DN 56 Craiova - Calafat - arteră care este inclusă în planul de reabilitare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările fiind estimate la 80 de milioane de euro. Calea ferată se va întinde pe 3,3 km, până la cea existentă, Golenţi - Calafat. În aceste condiţii, municipalitatea vrea să extindă şi să întreţină actuala reţea rutieră (45 km) şi să realizeze infrastructura industrială necesară dezvoltării oraşului. Astfel, anul viitor ar urma să fie lansată o emisiune de obligaţiuni municipale în valoare de trei milioane de euro, iar transferarea către administraţie a Portului Calafat ar urma să aducă la buget încă un milion de euro anual.
„Pentru exploatarea exclusivă a zonei podului, primăria dispune de o suprafaţă de cinci hectare, unde doreşte să dezvolte o zonă comercială p