Compania rusă care l–a concesionat urmează să investească circa 250 de milioane de euro în modernizarea acestuia
Aeroportul Internaţional Chişinău a fost concesionat pentru 49 de ani companiei Komaks din Rusia. Compania urmează să investească circa 250 de milioane de euro în modernizarea aeroportului: construirea unui terminal nou pentru pasageri şi a unei parcări auto etajate, dezvoltarea terminalului cargo şi renovarea sistemului de iluminare.
Potrivit înţelegerii cu guvernul, în următoarele 60 de zile urmează să aibă loc inventarierea activelor înainte de luarea lor în concesiune. Concesionarea presupune cedarea de către stat a proprietăţii pentru o perioadă de timp, care revine în proprietatea statului după recuperarea de către agentul economic a investiţiilor făcute. Legislaţia în vigoare permite demararea procesului de concesionare pe un termen de până la 50 de ani. Concesionarea aeroportului este una din priorităţile agendei de privatizare a întreprinderilor cu capital de stat, lansată de Guvernul Republicii Moldova.
Statul nu are bani să privatizeze aeroportul
Pentru dezvoltarea "Aeroportului Internaţional Chişinău" cu forţe proprii, statul ar trebui să investească cel puţin un miliard de lei, bani de care nu dispune, iar fără investiţii aeroportul riscă să falimenteze, a menţionat ministrul Economiei, Valeriu Lazăr. Comisia de concurs a lansat invitaţii către şapte companii specializate în domeniu. Până la data-limită de depunere a ofertelor, 5 august, doar două companii din Rusia şi-au prezentat dosarele. Patru companii europene şi una din Statele Unite ale Americii nu au prezentat interes pentru acest proiect investiţional.
"Mi-aş fi dorit ca toate cele şapte companii care au fost invitate, să fi participat în concurs. Noi putem solicita, dar nu putem impune. Compania câştigătoare are experienţa administrării aeroportului din H